Jobpatruljen varetages af fagforeningerne 3F og HK med støtte fra en bred række af fagforeninger under FH.
Jobpatruljen har en politisk ansvarlig fra hhv. 3F og HK.
Jobpatruljen har en styregruppe, som er med til at træffe beslutninger om Jobpatruljen. Styregruppen mødes 3-4 gange årligt.
Jobpatruljen har ansat en enkelt konsulent på fuldtid, som bl.a. står for at besvare hotline og brevkasse, koordinere de lokale kampagner i samarbejde med de lokale koordinatorer, udarbejde den årlige Guide til Fritidsjob, lave merchandise, udarbejde den årlige evalueringsrapport og meget andet.
Jobpatruljen har en koordinatorgruppe, som består af Jobpatrulje-konsulenten og de lokale koordinatorer i Jobpatruljen. De mødes flere gange årligt, hvor grundlæggende diskussioner om Jobpatruljens udvikling og udfordringer tages.
Jobpatruljen er delt op i 7 områder:
Hvert område har én eller flere lokale koordinatorer, som står for at arrangerer Jobpatruljen i det pågældende område. Der er forskel på hvordan hver enkelt område kører Jobpatrulje, da det besluttes af de aktive fagforeningsafdelinger og de aktive, der er i områderne.